LA FOTO 

Clicca per ingrandire / Click to enlarge
A febbraio, le megattere lasciano i fiordi del nord della Norvegia e migrano a sud, verso acque tropicali per accoppiarsi e per partorire. La fine di questa stagione, in cui si sono alimentate in vista delle prossime fatiche, le balene diventano più giocose e riempiono il mare con i loro canti, forse pregustando la nuova stagione degli amori.
In February, the humpback whales are leaving the North- Norwegian fjords and migrate south to tropical waters to mate and give birth. At their end of the feeding season, many whales start to sing and get more playful, probably preparing for the coming romance in the south…. Special designed underwater housing for low light conditions

L’AUTORE 

Clicca per ingrandire / Click to enlarge
Sono sempre stato affascinato dal paesaggio e dalla fauna dell’Artico, sia sopra che sotto la superficie dell’oceano. Insegno biologia all’Università di Tromsø, in Norvegia, lavorando soprattutto sul campo. Per me la fotografia è divertimento: fissare i momenti più belli e mostrare le bellezze della mia terra.
I am fascinated by the Arctic landscapes and wildlife above and underneath the ocean surface. I work as a professor in biology at the University of Tromsø, Norway. For me, photography is about having fun, memorizing my moments and showing my fascination of the coast of my homeland.

 

SHARE