LA FOTO 

Clicca per ingrandire / Click to enlarge
Ho scattato questa foto nel febbraio di quest’anno, sorvolando con un drone questo lago ricco di pesci. Per la presenza di fitti canneti non riuscivo a vedere la zona, ma sentivo i richiami di molti uccelli. Il risultato è stato uno scenario molto bello, con i disegni del fango sollevato dal movimento dei pennuti.
I made this photo in February this year at a tapped fish lake using a drone. There was some water at the bottom. Because of the high reed I could not see the area, but I heard the voice of the birds. When I flew over, I noticed some wild goose. It was an interesting scenario when the birds swam stirring up the mud. 

L’AUTORE 

Clicca per ingrandire / Click to enlarge
Sono nato nel 1969 e vivo in una piccola città dell’Ungheria, Soltvadkert, dove insegno geografia ed educazione fisica nella scuola locale. La passione per la fotografia è iniziata nel 1992, la natura è sempre stata il mio soggetto preferito. Quasi tutti i miei scatti li realizzo nella mia zona, avendo la fortuna di abitare un una delle regioni più belle e selvagge dell’Ungheria. Per tre volte sono stato nominato “Fotografo dell’anno” in Ungheria.
I was born in 1969, I am living in a small town, Soltvadkert, Hungary. I am a Geograpy and Physical education teacher in the local school. I started with photography in 1992, my favourite is the nature photography  but I am also intereted in other areas of photography. I take my pictures mostly in my vicinity, only a few times travel further for pictures. Fortunately my town is located at one of the nicest area of the country so it is easy to find nice pictures. Up till now I was three times the Nature Photographer of the Year in my country.
SHARE