LE FOTO 

Clicca per ingrandire / Click to enlarge
Holi Festival, India: è un vortice travolgente di colori, danze, musica e gioia pervasiva. Le persone si accalcano nelle strade, nei templi e gettano ovunque colori in polvere e liquidi. La foto è stata scattata sporgendosi dall’alto di un tetto di un tempio, con la folla alle spalle che urlava e spingeva: da questo punto alto venivano gettate secchiate di colori liquidi sulle persone sottostanti, che a loro volta, con gran chiasso ed allegria, gettavano in aria nuvole di colori in polvere.
Holi Festival, India: It is a swirling whirlwind of colors, dances, music and pervasive joy. People get caught up in the streets, in the temples, and throw everywhere powder and liquid colors. The photo was taken out of the top of a roof of a temple, with the crowd behind screaming and pushing: from this high point were thrown buckets of liquid colors on the underlying people, which in turn, with great clarity and cheer throw clouds of in the air clouds of powdered colors.

L’AUTORE 

Clicca per ingrandire / Click to enlarge
Fotografo per passione dal 2010 e pratico fotografia sia di viaggio che naturalistica. Sono i luoghi più selvaggi, incontaminati e che ancora mantengono le loro tradizioni popolari a suscitare in me le emozioni più forti. Ho vinto il prestigioso premio Fritz Poelking Award al Glanzlichter.
I am photographer for passion since 2010 and make photography both of travel and naturalistic. They are the wildest, unspoiled places and still maintaining their popular traditions to inspire me in the strongest emotions. I won the prestigious Fritz Poelking Award at Glanzlichter.

 

SHARE